Якщо людина не знає,
до якого порту вона пливе,
жоден вітер не буде їй попутним (Сенека)
Основною метою діяльності психологічної служби у школі є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.
Задачі психологічної служби школи
- створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
- профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
- соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій;
- здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
- сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів;
- раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти;
- психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання.
Основною метою діяльності психологічної служби є :
- соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
- здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
- психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.
-
Психологічна служба школи
- Забезпучує охорону та захист прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях.
- Вирішує питання соціального захисту дітей.
- Надає допомогу у соціалізації учнів.
- Надає консультації з проблемних питань, психологічну підтримку у скрутних ситуаціях.
- Дбає про психологічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.
- Навчає учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
- Здійснює профілактику залежних форм поведінки, девіантної поведінки та насильства в учнівському середовищі.
- Здійснює психологічний супровід профільного навчання, сприяє процесу самореалізації старшокласників.
- Здійснює просвітницьку роботу щодо здорового способу життя.
-
Основні напрями роботи соціального педагога
У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога
Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:
- Переїзд;
- Розлучення батьків;
- Хвороба або втрата близької людини;
- Народження брата або сестри;
- Різка зміна матеріального становища в сім'ї;
- Надходження до дитячого садка або до школи.
-
Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:
- Сварки в сім'ї;
- Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
- Тривала відсутність дитячого колективу;
- Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
- Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;
-
Якщо дитина:
- Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
- Тривало хворіє;
- Був небажаною дитиною;
- Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін);
- Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав'язливі рухи;
- Проявляє зайве упрямтво;
- Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
- Погано спить;
- Відчуває страхи, кошмари;
- Погано їсть;
- Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
- Надмірно фантазує;
- Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інще;
- Проявляє ознаки відставання у розвитку;
- Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
- Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
- Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
- Тікає з дому;
- Відчуває страх зробити щось нове;
- Різко змінює свою поведінку;
- Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
- Часто обманює;
- Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї;
- Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
- Зайво слухняний, неініціатівна;
-
Якщо батьки (або один з них):
- Відчувають незадоволення сімейним життям;
- Відчувають почуття хронічної втоми;
- Часто перебувають у пригніченому настрої;
- Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
- Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
- Починають відчувати невротичні розлади (нав'язливі думки, страхи, нервові виснаження та інще).